Kompanija Metalac iz Gornjeg Milanovca proglašena je, u završnici desete, jubilarne akcije „Najbolje iz Srbije” za najbolji korporativni brend u protekloj deceniji, a keks „Plazma“ koncerna „Bambi“ iz Požarevca za najbolji robni brend. Na svečanosti u Jugoslovenskom dramskom pozorištu 9. aprila proglašena su i 23 pobednika u različitim kategorijama za 2013. godinu. Nagrade „Najbolje iz Srbije” laureatima uručili su najbolji iz Srbije - najuspešniji mladi ljudi, dobitnici međunarodnih priznanja u različitim oblastima stvaralaštva - od sporta, preko kreativnih delatnosti do matematike, astrofizike i tehnoloških inovacija.
Kompanija Metalac iz Gornjeg Milanovca proglašena je, u završnici desete, jubilarne akcije „Najbolje iz Srbije” za najbolji korporativni brend u protekloj deceniji, a keks „Plazma“ koncerna „Bambi“ iz Požarevca za najbolji robni brend.
Na svečanosti u Jugoslovenskom dramskom pozorištu 9. aprila proglašena su i 23 pobednika u različitim kategorijama za 2013. godinu. Nagrade „Najbolje iz Srbije” laureatima uručili su najbolji iz Srbije - najuspešniji mladi ljudi, dobitnici međunarodnih priznanja u različitim oblastima stvaralaštva - od sporta, preko kreativnih delatnosti do matematike, astrofizike i tehnoloških inovacija.
Na ceremoniji proglašenja pobednika kojoj je prisustvovao Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Srbije, Željko Sertić, predsednik Privredne komore Srbije (PKS) istakao je da se promocijom najboljih brendova jača nacionalni brend i slika Srbije u svetu, njena tržišna pozicija i ugled u inostranstvu.
Naša misija je u dve reči: podrška privrednicima i pouzdano partnerstvo države sa privrednicima, rekao je predsednik PKS. Kako je naglasio, privrednog razvoja nema bez investicija, a investitore ne možemo naterati da ulažu, već ih treba privući svežim idejama u poslovanju. Što uspešniji budu naši naučnici i kreatori novih ideja, to će i privreda biti uspešnija, poručio je Sertić.
Predsednik PKS je predočio da je ove godine za nagradu „Najbolje iz Srbije“ konkurisalo 50 odsto više brendova nego prošle godine, dok su za kandidate za nagrade glasali i ljudi van Srbije.
Generalni direktor kompanije „Bambi“ Miroslav Miletić ocenio je da je u 47 godina postojanja kompanije, nagrada „Najbolje iz Srbije“ za Plazma keks, najveće priznanje koje je ta kompanija dobila u svojoj istoriji.
Bez obzira na činjenicu da su „Bambi“ i „Plazma“ u svojoj istoriji dobili nekoliko hiljada priznanja na inostranom tržištu, Miletić je istakao da priznanje „Najbolje iz Srbije“ ima posebnu draž, jer ga je „Bambi“ dobio od potrošača sa domaćeg tržišta, kao najbolji brend iz Srbije u proteklih 10 godina.
Generalni direktor „Metalca“ iz Gornjeg Milanovca Petrašin Jakovljević naglasio je da je nagrada „Najbolje iz Srbije“ visoko priznanje za tu kompaniju, jer nagrada za najbolji korporativni brend u proteklih 10 godina puno znači za „Metalac“.
Iskren da budem, mi smatramo da smo to i zaslužili, istakao je Jakovljević i podsetio da „Metalac“ posluje u jednoj teškoj branši i u dugom vremenskom periodu je uspešan, nije razmišljao kako da otpusti radnike, nego kako da ih motiviše i zaposli nove ljude.
U kategoriji Najbolji izvoznik, pobednici su Fijat automobili Srbija, za veliko preduzeće, dok je, kada je reč o malim i srednjim preduzećima, tu titulu poneo Bioenerdži point (Bioenergy).
Kada je reč o Korporativnom brendu, nagrađeni su Koncern Bambi (hrana), Nektar (piće), Hemofarm (hemija, kozmetika, farmaceutski i srodni proizvodi), Alfa Plam (trajna potrošna dobra), Mona (odeća i obuća), NIS (proizvodna dobra i poslovne usluge), DIS (velika uslužna preduzeća) i Energoprojekt Entel (mala i srednja uslužna preduzeća).
U kategoriji Robni brend, najbolji su Iskon ulje (hrana), Jelen pivo (piće), Meriks (hemija, kozmetika, farmaceutski i srodni proizvodi), Metalac posuđe (trajna potrošna dobra), Ikstrim intimo (Extreme intimo - odeća i obuća) i Hibrid suncokreta Sumo 1 PR (proizvodna dobra i poslovne usluge).
Nagrađeni su i beogradska poslastičarnica Mamas biskvit haus (Mammas Biscuit House - najbolji lokalni brend), Premia (najbolja trgovinska robna marka) i Naše zrno, koje je ocenjeno kao najuspešnije uvođenje novog brenda.
Najbolji inostrani korporativni brend koji posluje u Srbiji je Koka kola helenik (Coca Cola Hellenic), a najbolje uvođenje stranog brenda na tržište Srbije je Gazprom petrol stejšns.
Najbolje javno, državno ili dominantno državno preduzeće je Telekom Srbija, a najbolji brend sa zaštićenim geografskim poreklom je Futoški kupus.
Desetu, jubilarnu akciju „Najbolje iz Srbije“ organizovala je PKS u saradnji sa Ministarstvom spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija i dnevnim ekonomskim listom "Privredni pregled". Ove godine za to prestižno priznanje konkurisalo je 175 brendova.
Cilj akcije je da podstakne stvaranje kvalitetnih srpskih proizvoda, da se promovišu najbolji robni i korporativni brendovi iz Srbije, jača njihova tržišna pozicija i uliva poverenje potrošačima i partnerima u zemlji i inostranstvu. Razvojem jakih brendova unapređuje se konkurentnost domaće privrede, povećava prepoznatljivost robe sa oznakom „Made in Serbia“ i pomaže prodor kompanija na međunarodno tržište. Akcija predstavlja jednu u nizu aktivnosti PKS na podršci domaćoj privredi.
U sastavu stručnog žirija koji je odlučivao o dobitnicima u ovogodišnjem izboru „Najbolje iz Srbije 2013“ bili su Željko Sertić, predsednik PKS, Rasim Ljajić i Igor Mirović, ministri trgovine i privrede, Stanislava Pak, savetnica predsednika Srbije za medije, Stipe Lovreta i Saša Veljković, profesori Ekonomskog fakulteta u Beogradu, Vera Vida, predsednica Centra potrošača Srbije i drugi.